Kismama edzés

Mikor várandós lettem felmerült a kérdés, hogy hogyan tovább. Hogyan tudom majd megtartani az egyensúlyt? Milyen elveket kövessek a sportban, ami még a babának is hasznos és természetesen nekem is. Elkezdtem kutakodni a témában és én is rengeteget tapasztaltam az elmúlt hét hónapban és még fogok is egészen a baba születéséig. Ezeket a tapasztalatokat szeretném megosztani veletek is.

Miért sportoljunk a várandósság alatt?

  • Csökkenti a stresszt. Számos kutatás támasztja alá, hogy a várandósság alatt végzett mozgás csökkenti a stresszt, erre pedig nagy szüksége van a kismamáknak, hiszen ez egy elég érzékeny időszak.
  • Csökkenti a cukorbetegség kialakulásának esélyét. A felborult hormonháztartás miatt ez különösen fontos, hiszen a várandósság 24. hetében van egy nagyon fontos terheléses cukor vizsgálat. A sok cukor természetesen nem csak a várandósság alatt nem egészséges, de semmikor. Ilyenkor persze nehezebb megállni, mégis fontosnak tartom, hogy figyeljünk erre, a sport és a megfelelő étkezés pedig nagy segítségünkre lesz abban, hogy várandósság alatt se legyen probléma a cukorral.
  • Csökkenti a derék és hátfájdalmat.
  • Segíti a vérkeringést, megerősödnek az izmok és természetesen javítja a közérzetünket is.
  • Kevésbé fogsz vizesedni.
  • Van már tudományos bizonyíték arra is, hogy könnyebb lesz a szülés, megemelkedik az energia szinted és csökkentheti a császármetszés esélyét.
  • Csökkenti a magas vérnyomás kialakulásának esélyét.

Mikor nem szabad sportolni a várandósság során?

  • Ha az orvos nem engedi. Bármilyen egészségügyi ok lehet a háttérben, ha az orvos nem engedi, akkor mindenképpen rá kell hallgatni. Még akkor is ha korábban mozogtál, nagyon fontos, hogy konzultálj az orvosoddal bármi féle mozgás előtt, hiszen számtalan dolog befolyásolhatja, hogy milyen mozgást engedélyeznek majd a számodra.
  • Pecsételő vérzés vagy bármilyen vérzés esetén
  • Veszélyeztetett terhesség esetén
  • Korábbi vetélés vagy koraszülés esetén

Mire kell figyelni a kismama edzések során?

  • Ha egy adott gyakorlat nem esik jól neked, akkor ne csináld. Ez nagyon fontos, hiszen nem vagyunk egyformák, lehet, hogy amit más kismama meg tud csinálni, az neked nem biztos, hogy jó lesz. Itt most nem az a lényeg, hogy a teljesítményedet növeljük, hanem, hogy jól érezd magad edzés közben. Anyának és a babának is jó legyen.
  • Figyeljünk a megfelelő folyadék fogyasztásra. Ez természetesen nem csak a kismama edzések során fontos, de ilyenkor fokozottan figyeljünk rá, hogy hidratáltak maradjunk.
  • Kövessük a testünk jelzéseit. Ez talán az egyik legfontosabb. Ha úgy érzed, hogy aznap gyengébb vagy, rosszul vagy, vagy esetleg nem esik jól az edzés, akkor ne csináld. Nem a megfelelés a lényeg most sem, arra figyeljünk, hogy mi az ami jól esik.
  • Figyeljünk a pulzusra. Ez is nagyon fontos, hiszen nem tesz jót, ha túlságosan megszalad. Kerüljük az ugrálós, rázkódással járó gyakorlatokat, amik megemelhetik a pulzust. Szokták javasolni az úgynevezett beszéd tesztet. Ha már nem igazán tudsz beszélni a mozgás során, akkor túl intenzíven mozogsz, vegyél vissza ilyenkor.
  • Hagyd abba ha szédülsz, rosszul leszel közben, egy percig sem szabad kockáztatni.
  • Ne most akarj súlyemelő bajnok lenni. Ha korábban is végeztél súlyzós edzéseket, akkor is fontos, hogy vegyél vissza a súlyokból már a legelején. Ha pedig korábban nem dolgoztál súlyokkal, akkor ne most állj neki.
  • A bemelegítés és a nyújtás most is kapjon kiemelt szerepet, ne hagyd ki őket.
  • A legtöbb esetben 30 perces mozgás ajánlott naponta, ez átlagosan szerintem is megfelelő lehet, természetesen ha valaki úgy érzi, hogy ez neki kevés, akkor emelheti, de nagyon figyeljen oda hogyan teszi ezt.

A mozgás fontos és jótékony hatással lehet anyára és babára is. A legfontosabb, hogy most sokkal jobban oda kell figyelni magunkra mint korábban és akkor minden rendben lesz. Boldog babavárást mindenkinek.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt szereti: