A túledzettség veszélyei

Sziasztok! Bizonyára sokan hallottatok már a túledzettségről és annak veszélyeiről. Nagyon fontos, hogy mindenképpen figyeljünk oda az intő jelekre.

Milyen jelei lehetnek a túledzettségnek?

  • Fejfájás
  • Fáradékonyság
  • Nyugtalánság
  • Alvászavar
  • Emelkedett nyugalmi pulzusszám
  • Remegés
  • Depresszió
  • Aluszékonyság
  • Gyengeség
  • Romlik a mozgáskoordináció

Miért alakulhat ki a túledzettség?

Ennek számos oka lehet, mégis a leggyakoribbak közé tartozik a nagy intenzitásű edzések, vagy a kevés pihenési, regenerációs idő, nem megfelelő táplálkozás, magánéleti gondok.

Mit tehetünk ellene?

A legtöbb amit tehetünk, hogy megpróbáljuk megelőzni a kiealakulását méghozzá a megfelelő pihenési idők betartásával. Ne akarjunk túl sokat túl hamar. Ha mégis észleljük a tünetekez, akkor vegyünk vissza az edzések intenzitásából, legyen több pihenő idő, ha pedig magunktól nem tudjuk megoldani, akkor mindenképpen keressünk fel egy szakképzett edzőt, aki segíteni fog megoldani ezt a problémát az edzésterv teljes átdolgozásával.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt szereti: