Immunerősítés

Sziasztok! Ezt a nagyon aktuális témát kétfelé fogom szedni. Most leginkább azokról a szuper ételekről és módszerekről szeretnék néhány szót mondani, amik természetes úton segítenek felturbózni az immunrendszerünket. Később pedig lesz egy cikk a különféle táplálékkiegészítőkről, amik szintén a segítségünkre lehetnek ezekben a vírusos időszakban.

1. Citrus félék:  A legtöbb ember a C vitamint választja miután megbetegszik, hiszen segít felépíteni az immunrendszerünket, hiszen növeli a fehérvérjsejt számot. A legnépszerűbbek a narancs, lime, citrom, mandarin és a grapefruit. Majdnem minden citrus félében magas a C vitamin, így nem is lesz olyan nehéz ilyen gyümölcsöket csempészni az étkezsünkbe.

2. Brokkoli: A brokkoli nagyon gazdag A, C és E vitaminokban, valamint nagyon jó antioxidáns is, az egyik legegészségesebb zöldség amit az asztalunkra tehetünk. 

3. Kiwi: A kiwi alapvető tápanyagokat tartalmaz. Található benne folsav, kálium, K vitamin és C vitamin is.

4. Gyömbér: A gyömbért leginkább gyulladáscsökkentő hatása miatt szeretjük, éppen ezért nagyon hasznos lehet, ha esetleg fáj a torkod, vagy más gyulladásos megbetegedések esetén is. A gyömbér segít még ha esetleg gyomor panaszaid lennének.

5. Mandula: A maundula egy másik nagyon fontos és egészséges étel, rengeteg E vitamint tartalmaz, ami nagy segítségünkre lehet ezekben az időkben.

6. Napraforgó mag: Bizony, nagyon sok E vitamint tartalmaz, valamint kiválló antioxidáns. Az E vitamin pedig támogatja az immunrendszerünket.

7. Joghurt: Természetesen nem azokról van szó, amelyiket tele pakolják cukorral és ízesítve vannak, hanem a legegyszerűbbeket. Például a görög joghurt is kiválló lehet. Nagyon jó D vitamin forrás és ennek köszönhetően támogatja védekezőképességünket a betegségekkel szemben.

8. Alvás: Ezt edzőként nem győzzük hangsúlyozn, de nagyon fontos a megfelelő mennyiségű és minőségi alvás. Legalább napi 7-8 órát nagyon jó lenne, ha mindenkinek sikerülne aludni, hiszen nagyon kedvező hatással van a szervezetünkre.

9. Sport: Nem lehet eléggé hangsúlyozni a sport fontosságát ezekben az időkben, hiszen kiválló immunrendszer erősítő tulajdonsága mellett még a szorongást vagy esetleg a pánikot és a depressziót is csökkenteni tudja. Ha esetleg érdekel benneteket ez a téma részletesebben, akkor egy másik cikkben kifejtem majd nektek.

Természetesen ezek nem fognak minket megóvni egy influenzától vagy más vírusoktól, de sokat jelent ha erős immunrendszerrel állunk a dolgok elé. Fontos még megjegyezni, hogy nem elég, ha mindig csak egy félét eszünk ezekből az ételekből, nagyon fontos, hogy változatosan étkezzünk, tartsuk be a napi adagokat, hogy ne az legyen egy fajta vitaminból nagyon sokat, míg a másikból nagyon keveset viszünk be.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt szereti: