Kezdő Tippek futóknak

Sziasztok!! Rengetegen futnak a világon, és nem csak azért mert jót tesz a testednek, lelkednek, de nem kell hozzá túl sok minden. Csak egy jó kis futócipőre van szükséged és természetesen az karatodra, hogy el tudd kezdeni.

A legtöbb ember azért fut, mert tudják jót tesz az egészségüknek és mentálisan is rengeteg pozitív hatása van ránk. A futás az egyik leghatékonyabb sport, ha kalóriát szeretnénk égetni és ha szeretsz a szabadban futni, akkor felfedezheted  természet csodáit is futás közben. Mindemellett pedig csökkenti a stresszt, jobb kedved lesz tőle  és számtalan egyéb pozitív hatással is rendelkezik.

Akár most kezded vagy egy hosszabb szünet után térsz vissza a futáshoz, fontos, hogy lassan és szépen felépítve láss hozzá, így elkerülheted a sérüléseket. 

Kérdezd meg az orvosod – Ha már nagyon régen nem sportoltál és évekig nem látott a dokid, lehet, hogy itt az ideje egy kivizsgálásnak, mielőtt neki látnál. Az orvosod valószínűleg támogatni fogja, hogy sportolni szeretnél, mégis adhat néhány hasznos tanácsot az egészségedre nézve. 

Fontos ha már volt korábbi sérülésed vagy esetleg gyógyszert szedsz mindenképp kérj tanácsot előtte.

Egy jó cipő sosem árt – Fontos, hogy megfelelő cipőt válasszunk. Olyat ami nem csak kényelmes, de megfelelően illik a lábadra is. Érdemes elmenni egy boltba, ahol az eladók tudnak ebben segíteni és természetesen ha már ott vagy akkor érdemes kiválaztani a megfelelő ruhát, ami szintén nagy segítség lesz számodra a futás során.

Mindig a biztonság az első – A legfontosabb, hogy próbáld magad megóvni a sérülésektől. Mindig melegíts be mielőtt futni kezdenél. Sétálj vagy kocogj legalább 5-10 percgig. Csinálhatsz még esetleg néhány bemelegítő mozdulatot is. Például nyújtásokat. Figyelj az úton és mindig legyen nálad személyi minden váratlan esemény elkerülésére. 

Ne tegyük túl magasra a mércét – A futás nagy kihívást jelenthet, főleg ha kezdő vagy, de figyelj arra, hogy a programod ne legyen annyira nehéz, hogy örökre elvegye a kedved. Ha nem megy, akkor lassíts le egy kicsit és figyelj a légzésre. Minden futás után sétálj vagy kocogj egy keveset és nyújtsd le az izmaidat. Meg kell próbálni beilleszteni a heti programok közé, hogy szokássá válljon

Figyelj a folyadékpótlásra – Nagyon fontos, hogy mindig igyál elég vizet futás előtt, közben és után is.

Motiváció – Amikor elkezdesz futni valószínűleg elég motiváltnak érzed magad, izgatott vagy és tele energiával. Azonban lesznek kihívások, amik próbára teszik a motivációdat. Ha eseteg úgy éred, hogy csökken a lelkesedés próbálj meg csatlakozni egy baráti csapathoz vagy vedd rá a barátaidat, hogy csatlakozzanak hozzád.

Esetleg hallgathatsz zenét is, ez segít szinten tartani az energiát különösen ha hosszú távokra mennél.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt szereti: