Kezdő lépések

Nos, életmódot szeretnék változtatni, de ekkor jönnek a kifogások. Nincs nekem erre időm, nincs kedvem, mikor járjak el a terembe ha estig dolgozom? Igen, ezek teljesen jogos kérdések, viszont a jó hír az, hogy nem kell az egész napodat edzőterembe tölteni azért, hogy tegyél valamit az egészséged megőrzése érdekében.

1. lépés – Célkitűzések: Fontos, hogy apró célokat tűzzünk ki magunk elé. Az első héten mondjuk egy picit átalakítom az eddigi étrendemet. Lecserélem a cukros péksütimet mondjuk egy zabpehelyre. (Zabpehely elkészítési módokról is fogok nektek tippeket adni majd.) A szénhidrát lecsökkentése mindenképpen jó hatással van szervezetünkre. 

2. lépés – Lelkileg is készüljünk fel a változásra: Persze, persze könnyű azt mondani, hogy mostantól még csokit se egyek és kezdjek el mozogni, de mégis hogyan? Az agyunkat teljesen át kell állítanunk. Ha nem is mész le a terembe, már vannak nagyon jó otthonról végezhető gyakorlatok. Egyszerűen csak bele kell sűríteni az adott héten. 

3. lépés – Mindig tervezd meg a hetedet: Ez talán az egyik legfontosabb lépés. Ha nem tervezed meg rendesen például, hogy mikor fogsz mozogni, akkor nem lesz belőle semmi. A legfontosabb, hogy a hétvégén egy picit hangold rá magad, hogy miket fogsz csinálni a következő héten és nagyon is jó dolog, ha esetleg elkezdesz naptárat vezetni. Ez sok mindenben fog téged segíteni és tudod majd mely napokon kell edzeni, mozogni.

4. lépés – Kitartás: Fontos, hogy ki kell tartanunk a kitűzött céljaink mellett. Mondjuk fogyni szeretnék 10 kg-t. Elárulom ez nem fog sikerülni egyik napról a másikra. Legalábbis ha tartós eredményt szeretnél elérni és egészségesen lefogyni, akkor biztosan nem. Ugyanez a helyzet, ha valaki szeretne felszedni pár kilót. A kitartás a kulcsa és a rendszeresség, ha ez megvan, akkor garantált a siker.

5. lépés – Időmenedzsment: Miután megtervezted a hetedet próbáld betartani azt. Például ha Szerdára írtam be az edzésemet, akkor Szerdán nem keresek kifogásokat. Tudom, tudom, de a munka, de a háztartás… Nagyon fontos, hogy legalább napi 1 órát tudj magadra szánni. Kell az a kis ‘én idő’ és ha még fejlődni is tudsz ennek a segítségével az különösképpen jó lesz és sokat változik majd a hangulatod is, jobban le tudod vezetni a felesleges stresszt.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt szereti: